חמישי 28 מרס 2024

דעות - מאמרים

כל אדם אשר עוסק בספורט, בתור תחביב או באופן מקצועי, נחשב לספורטאי וככזה, עליו לדאוג לתחזוק גופו בצורה הטובה ביותר מבחינה תזונתית. תוספי תזונה לספורטאים "נולדו" מהצורך הברור של הספורטאי לוודא כי הגוף אינו מפתח חסרים תזונתיים עם הזמן ומקבל את כל מרכיבי התזונה להם הוא זקוק על מנת להתפתח, להתחזק ולשם שיפור הביצועים.

חשיבותם של תוספי התזונה לעוסקים בספורט

כל אדם עוסק בספורט מסיבותיו שלו. חלק עוסקים בספורט לשם ההנאה בלבד, חלק עושים זאת לצרכי הורדה במשקל והחלק האחר עוסקים בספורט לצרכים מקצועיים או לשיפור הביצועים כאתגר. אין זה משנה באיזו קבוצה מדובר, במהלך האימונים ולאחריהם גופו של המתאמן עובר שינויים קיצוניים ויש להתייחס לכך בהתאם. תוספי תזונה לספורטאים מתגברים למעשה את הרכבי התזונה החשובים הנמצאים במזון ומתרגמים זאת לטובת גופנו בצורה הבאה:

·         הימנעות מהתפתחות חסרים תזונתיים.

·         אספקת חומרי גלם לבנייה והתחדשות.

·         אנרגיה זמינה בזמן/לפני/לאחר אימון לשם שיפור ביצועים.

יש לציין כיתוספי התזונה הייעודיים הללו מכילים חומרים טבעיים בלבד, אשר בכל מקרה נמצאים במזונות הזמינים לנו אך בכמות קטנה יחסית. הדבר אומר כי על מנת לצרוך את הכמות הרצויה של חומרים חיוניים אלו, המתאמנים זקוקים לכמויות גדולות ביותר של מזון וכפועל בלתי נמנע מכך, לצרוך כמויות עודפות של שומנים, כולסטרול ופחמימות. תוספי תזונה לספורטאים מכילים את החומרים החיוניים בלבד ובאופן מרוכז.

תוספים מומלצים לספורטאים

תוספי תזונה הינם פופולאריים ביותר בקרב ספורטאים, החל מהחובבנים וכלה במקצוענים. ישנם סוגים רבים של תוספי תזונה לעוסקים בספורט וכל ספורטאי אשר גופו חשוב לו חייב להיות מודע לפחות ל- 80% מהם. להלן תוספי תזונה לספורטאים נפוצים :

·         אבקות חלבון – נועדו לספק לגוף את חומרי הגלם הבסיסיים לבניית השריר. ישנן אבקות חלבון לספיגה מיידית וכאלו אשר נספגות באיטיות במהלך כל שעות היום.

·         שיפור ביצועים – מדובר על תוספות אנרגיה משמעותיות לפני האימון, במהלכו ולאחריו בתור כלי עזר להתאוששות מהירה. תוספי תזונה לספורטאים אלה כוללים משקאות איזוטוניים ,קריאטינין, חטיפי אנרגיה וממריצים טבעיים.

·         ויטמינים ומינרלים – משמשים להימנעות מהתפתחות חסרים תזונתיים. הויטמינים חיוניים לבריאות האדם, קל וחומר עבור גוף אשר שרוי במאמץ פיזי לאורך זמן. ראוי לציין את תוסף התזונה אומגה 3, אשר אינו נחשב כוויטמין ומגיע בתור תוסף תזונה עצמאי. חומצות שומן אלו ידועות כמייצבות תאים ותורמות לבריאות הלב.

חשוב מאוד לבחור תוספי תזונה לספורטאים מגוונים ומותאמים אישית ולהתעקש אך ורק על איכות גבוהה ועמידה בתו תקן. שיהיה בהצלחה!

המאמר באדיבות האתר פיטנס דיפו - מכשירי כושר ותוספי תזונה לספורטאים http://fitnessdepot.co.il