Text Size
שבת 24 יוני 2017

דעות - מאמרים

עם פיתוח רשת האינטרנט, הזמינות האדירה שלה והסמארטפונים המידע נעשה כל כך נגיש לכולנו. מידע שבעבר היה נחלת הפרט, הפך לנחלת הכלל. כיום, בישראל של ימינו זה כבר נעשה בלתי נמנע, כולנו ברשת, כולנו מופיעים בכל מקום, ולאט לאט התפתח הצורך בניהול נכון של המוניטין שלנו ברשת.

אז על מה כל המהומה?

השאלה הראשונה והעיקרית אותה אנו צריכים לשאול את עצמינו היא פשוטה, מה קופץ כשרושמים את שמי או שם העסק שלי בגוגל? זה מי שאני בעצם. זה בעצם מי שאתה בעיני אלפי לקוחות שבדיוק דקה אחרי שסיימו איתך את השיחה ניכנסו לראות מה עשית ומה המוניטין שלך בעצם, ואת כל זה עושים דרך חיפוש מהיר בגוגל.

אז גם אם אתה איש עסקים, סוחר, אדם פרטי, איש ציבור או כל אדם אשר בא באינטרקציה עם הציבור ופוגש לראשונה באופן קבוע אנשים חדשים, זה המוניטין שלך, זה מי שאתה, וניהול נכון שלו בהחלט מביא תוצאות וחשוב מאוד.

איפה?

אז השאלה הבאה שלנו היא איפה ננהל את המוניטין שלנו? איפה הוא נמצא בכלל? המוניטין שלנו נמצא בכל מקום ! והשאלה המתבקשת היא למה? התשובה פשוטה, כיום בעידן המידע החופשית האינטרנט נגיש לכל אחד, אנשים נכנסים מקימים אתרים, כותבים תגובות באתרי אינטרנט קיימים ופורטלים נפוצים (כמו זאפ, מתחתנים וכו') מה שיצר מצב שבו המוניטין שלנו נגיש ממש בכל מקום. זה מתחיל ברשתות החברתיות כמו הפייסבוק, ומסתיים בכל אתר ופורטל שכל אדם יכול להקים ! פשוט כך.

ניהול מוניטין מקצועי ברשת האינטרנט

ניהול מוניטין מקצועי צריך לקחת בחשבון את כל אלה. ניקח לדוגמא עסק בינוני, כאשר יש לנו אתר אינטרנט (ואם אין אז אנחנו בהחלט בצרות וחשוב להקים מיד) במרבית המקרים הוא קופץ בתוצאות הראשונות, וטוב שכך. בהרבה מקרים אנו נראה אתרי פסקי דין שקופצים בתוצאות ובהם כל מיני כתמי עבר של העסק, לדוגמא, תגובות מפורטלים על לקוחות לא מרוצים, כתבות שליליות ועוד. ניהול מוניטין נכון ייקח בחשבון:

- לשים את אתר האינטנט שלנו כך שיופיע ראשון

-באתר האינטרנט חשוב לציין כתובת שם מלא ואפילו תמונה, ישפרו את תחושת הביטחון של הלקוחות שלנו

-ניקוי תוצאותיו של גוגל מתוצאות שליליות הנעשה בעיקר על ידי טכניקות קידום אתרים שונות

-ניהול קבוע ויומיומי ברשתות החברתיות להגברת החשיפה

-ניהול והתנהלות בפורטלים בתחום הספציפי (לדוגמא מעצבת שמלות כלה חשוב לנהל את המוניטין שלה באתר מתחתנים של די זהב)

המאמר נכתב באדיבות צוות ניהול המוניטין של חברת http://get1.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט וניהול מוניטין ברשת.