Text Size
רביעי 13 דצמבר 2017

דעות - מאמרים

שאלות רבות נשאלו לאורך השנים לגבי מהי כתיבה שיווקית בכלל? הרי שישנם תכנים מסוגים רבים כל כך, הכיצד נוכל בכלל להבדיל ביניהם מהו שיווקי יותר ומהו שיווקי פחות? ובכן, בתעשיית הכתיבה נוהגים לקרוא לכתיבה שיווקית (או קופירייטינג אם תרצו) כסגנון כתיבה המבוקש בעיקר בעמודים המכוונים למכירה של משהו. כך למשל כתיבה שיווקית לדף נחיתה, ניוזלטר, מודעות לקמפיין ממומן או אפילו סיקור של מוצר בחנות אלקטרונית.

האם סתם מאמר לבלוג לא יכול להיות שיווקי?

כמובן שהוא יכול להיות שיווקי. אם המאמר מציג את התועלות של המוצר/השירות ומציג תוכן ענייני ומדויק על המוצר הרי שבתוספת הנעה לפעולה תקבלו עמוד תוכן (או מאמר) שיווקי לכל דבר. למעשה, ההוויה של מאמר שיווקי היא ביכולת של הכותב להעביר בצורה ברורה את המסר לגולש תוך שהוא גורם לו להשתוקק לרצות את השירות או המוצר. הכותב מעיר את הרגש והתשוקה אצל הגולש ומניע אותו לפעולה.

כיצד ניתן להעשיר את מגוון התוכן באתר?

גיוון של סוגי תוכן שונים באתר ותוספות למאמרים, יכולים לסייע בהפיכת האתר כולו לשיווקי ומעניין יותר. כך למעשה יוכל להשיג את המטרה לא רק באמצעות כתיבה שיווקית של טקסט, אלא באמצעות השתלת מסרים שונים באמצעות סוגי תוכן שונים, לדוגמה: הוספת סרטונים לאתר, תמונות לתפריטים באתר, אינפוגרפיקה ותמונות למאמרים עצמם ועוד.

מה כדאי לבדוק עם חברת התוכן לפני שכירת שירותיה?

  • סוג התוכן שאתם צריכים – ראשית עליכם לוודא עם החברה שהיא יכולה לספק לכם את השירות המבוקש. לא כל חברת תוכן יכולה לכתוב ניוזלטרים מקצועיים למשל ולא כל חברה יכולה לספק תכנים לאתרים מובילים ליחסי ציבור.
  • תיק עבודות – בקשו להתרשם מתיק העבודות של החברה. בקשו לראות עבודות קודמות של החברה גם בסוג התוכן שאתם מבקשים וגם בסוגים אחרים של תוכן. זאת כדי לבחון את רמת הכתיבה, סגנון הכתיבה, מבנה הכתיבה וכו' ולוודא שהוא מתאים עבורכם ולמה שאתם מצפים.
  • ממליצים – לא כל חברה יכולה לבקש מלקוחותיה להמליץ עליה, גם אם עשתה עבודה מדהימה וזאת מטעמי סודיות, אך בדרך כלל לכל חברת תוכן מקצועית ומנוסה יהיו כמה לקוחות שיסכימו להמליץ.

לסיכום; כתיבה שיווקית היא חלק חשוב ובלתי נפרד מההצלחה העסקית שלכם ומהיכולת שלכם להתקדם ברשת. לפרטים נוספים והזמנות צרו עמנו קשר באתר או בטלפון לפרטים נוספים.